FitTea Ürün Görseli

Siyah Çayın Zayıflama Üzerindeki Etkisi

Amerika Birleşik Devletleri’nde tüketilen çayların% 80’den fazlası siyah çay. Siyah çay, yeşil ve beyaz çaylardan biraz farklı olan besinler ile doludur ancak – yeşil çay gibi – siyah çay kilo kaybına bağlıdır. Her iki çay tipinde de kafeinden aynı faydalar elde edersiniz. Ve benzersiz siyah çay flavonoidleri size fazladan kilo vermenize yardımcı olacağına dair söz veriyor. Ancak yüksek kalorili içeceklerin yerine siyah çay kullanarak en büyük etkiyi elde edersiniz.

Siyah Çay Flavonoidleri Destek Kilo Kaybı

Çaydan kaynaklanan sağlık yararlarının birçoğundan flavonoidler veya polifenoller denilen bitki bazlı antioksidanların bir bölümü sorumludur. Her çeşit çay, kateşinler olarak adlandırılan bir grup flavonoid içeren aynı bitki yapraklarından yapılır. Yeşil çayda, birincil flavonoidler kateşinlerdir. Yapraklar siyah çay üretmek üzere işlendiğinde, kateşinler theaflavinler ve thearubiginler adı verilen yeni flavonoidler oluştururlar. Siyah çay, az miktarda kateşini alabilir, ancak sağlık faydaları yeni flavonoidlerden gelir.

Şu ana kadar yayınlanan araştırmalar, siyah çayın kilo kaybını destekleme potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor. Sindirim enzimi lipase, siyah çay flavonoidleri tüketen laboratuar hayvanlarında engellenir. Yağlar lipaz olmadan sindirilemediğinden, bazı diyet yağları emildikten çok vücuttan atılır. Laboratuvar farelerine yüksek yağlı bir diyet uygulandığında, daha yüksek miktarda siyah çay polifenolü alan hayvanlar, daha az polifenol içeren gruba göre daha fazla kilo kaybetti, 2011’de Beslenme raporlandı.

Araştırmacılar, Eylül 2015’te PLoS One’a göre, laboratuar farelerinin siyah çaydan alınan teaflavin dozlarını aldıktan sonra enerji tüketiminin veya kalorinin yakıcı biçimde arttığını bildirdi. Şimdiye kadar yayınlanan çalışmalar umut vericidir ancak laboratuarı kullanmışlardır. hayvanlar. Siyah çayın kilo kaybı üzerindeki etkisini belirlemek için insanlar üzerinde daha fazla araştırma yapılması gerekiyor.

Kafein, Metabolizmayı Ağırlığını Kaybetmek İçin Arttırıyor

Bir fincan normal siyah çay içtiğinde, 30 ila 80 miligram kafein alırsınız. 2009 yılında Avrupa Klinik Beslenme Dergisi’nde yapılan bir araştırmaya göre, vücudunuz dinlenme esnasında kullandığı enerjiyi artırmak için yalnızca 50 miligram kafein tüketiyor. Vücut ağırlığı üzerindeki kesin etkiyi belirlemenin bir yolu yokken kafein arttı. bazal metabolizma oranını yüzde 6 artırdı. Kafein aynı zamanda lipoliz (depolanmış yağın parçalanması) geliştirir ve yağları metabolize eden döngüleri uyarır.

Kafein, daha uzun süre kilo vermekte yardımcı olabilir. Ankete katılan 2.000 kişiden yaklaşık 500 kişi başarıyla kilo verdiklerini ve bunu bıraktığını bildirdi. Kasım 2015’te Avrupa Beslenme Dergisi, küçük grupta diğer katılımcılara kıyasla çok daha fazla kahve ve kafeinli içecek tükettiğini bildirdi. Ancak bu anket yalnızca bir ilişki anlamına geldi; daha fazla kafeinin içilmesinin olumlu sonuca neden olduğunu ispatlamamaktadır.

MedlinePlus, çoğu kişinin günde 400 miligrama kadar, yani 5 ila 13 bardak çay içeceğini kafein tüketebileceğini belirtiyor. Çoğu ürünün bardak başına kafein miktarını bildirmediğinden, çayın düşük veya yüksek seviyede olup olmadığını bilmeyeceğinizi unutmayın. Kafeine daha duyarlı kişiler ve düzensiz bir kalp ritmi, yüksek tansiyon veya fazla stres yaşı olan kişiler, genel alım yönergeleri tarafından önerilenden daha az tüketmelidir.

Siyah Çay, Kaloriyi Tüketimi Azaltıyor

Polifenollerin ve kafeinin potansiyel faydalarının ötesinde, siyah şarap, yüksek kalorili içeceklerin yerini alması için kilo vermenize yardımcı olur. Bir fincan siyah çay sadece 2 kaloriye sahiptir. Bir tatlı kaşığı bal ekleseniz bile, hâlâ 23 kalorisi var. Herhangi bir tatlandırılmış içecek içerseniz, siyah çayla değiştirdiğinizde önemli miktarda kalori ortadan kaldırılır. Bir fincan şekerlendirilmiş kola 103 kaloriye sahiptir, ancak bir kutu soda içerebilen 12 ons, bir başka 52 kalori eklediğini unutmayın. Ve eğer yerel fast-food restoranında büyük bir soda alırsanız, US Department of Agriculture’u rapor ederek 413 kaloriyi tüketirsiniz.

Bir yemekten önce içilen su dolgunluk duygusunu artırır, bu da bazı insanlara daha az yemek yemelerine yardımcı olur. Obezite dergisinde 2010 yılında, ikincisi ise 2015’te yayınlanan iki araştırma, yemekten önce sıcak veya soğuk su içmiş kişilerin, içki içmeyen katılımcılara kıyasla daha fazla kilo verdiğini keşfetti. Vücut su metabolize ettiği için geçici olarak birkaç ek kaloriyi de yakarsınız. Bu çalışmalar yalnızca sade bir su kullansa da, bir fincan çayı içmek benzer yararlar sağlayabilir.

Çin Siyah Çayında Yağ Kaybı Yayılıyor

Çay yaprakları, yeni flavonoidler geliştiren oksidasyon işlemi sırasında siyaha dönüştüğü için siyah çay adını aldı. Demleme yapıldığında, siyah çay kırmızımsı bir renk geliştirir, bu yüzden Çin’de kırmızı çay denir. Çin siyahı çayı veya pu-erh çayı, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki siyah çaydan farklıdır. Yeşil çay ve siyah çay gibi, pu-erh çay da aynı çay yapraklarından yapılır, ancak yapraklar mikroorganizmalar tarafından fermente edilir ve uzun süre yaşlanır. Sonuç olarak, pu-erh çayı benzersiz bir tada sahiptir ve theabrownins ve gallic acid adı verilen flavonoidleri içerir.

Araştırmacılar, pu-erh çay özü içtiğini öğrenen katılımcıların Haziran 2011’de Beslenme Araştırması tarafından bildirilen çay içmeyen gruptan daha fazla kilo ve karın yağı kaybettiklerini keşfetti. Ancak bu çalışma sadece 36 konuya sahipti; diğer insanlar. Laboratuvar farelerinde, oolong, siyah ve pu-erh çayları – özellikle de siyah çay – 2014’te Yiyecek ve İşlev’e göre kilo vermeyi teşvik etti ve iç organ yağını önemli ölçüde düşürdü.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )