FitTea Ürün Görseli

Yeşil çay zayıflamada nasıl bir etki sağlar?

Yeşil Çay, Doğal olarak Ağırlığını Kaybetmenize Nasıl Yardımcı Olabilir?

Yeşil çay, gezegende en sağlıklı içecektir.

Antioksidanlar ve sağlığa yararlı çeşitli maddelerle yüklüdür.

Çoğu araştırma, yeşil çayın yağ yakmayı artırabileceğini ve kilo vermenize yardımcı olduğunu göstermiştir.

Bunun nasıl çalıştığını açıklayayım …

Yeşil Çay, Yağ kaybetmenize yardımcı olabilecek maddeleri içerir

Yeşil çay, sadece sıcak, lezzetli sudan daha fazlasıdır.

Çay yapraklarındaki biyoaktif maddeler suda çözünür ve son içeceğe dönüşür.

Bir fincan kaliteli çay içtiğinizde, aslında güçlü biyolojik etkilere sahip çok miktarda faydalı madde elde edersiniz.

Bunların en bilinenleri kafeindir. Bir fincan yeşil çay, bir fincan kahveden (100-200 mg) daha az kafeini (24-40 mg) içerir, ancak yine de hafif bir etki gösterebilir.

Kafein, yağ yakmaya yardımcı olduğu ve sayısız çalışmada egzersiz performansını artırdığı gösterilen iyi bilinen bir uyarıcıdır.

Ancak yeşil çayın gerçekten parladığı yerlerde, kateşinler olarak adlandırılan güçlü antioksidanlar yüklü olan geniş antioksidanlar var.

Bunlardan en önemlisi metabolizmayı artırabilen bir madde olan EGCG (Epigallocatechin gallate)’dir.

Bu yararların hem içecek olarak yeşil çay içmekten hem de ek olarak yeşil çay özütünün alınmasından elde edilebileceğini unutmayın. Çalışmaların çoğunda özler kullanılmıştır.

Yeşil çay, metabolizma üzerinde güçlü etkileri olan kafein ve EGCG gibi biyoaktif maddeler içerir.

Yeşil Çay, yağ hücrelerinden yağ harekete geçebilir

Yağ yakmak için önce yağ hücresinde parçalanmalı ve kan dolaşımına taşınmalıdır.

Yeşil çaydaki aktif bileşikler, bazı yağ yakıcı hormonların etkilerini artırarak bu işleme yardımcı olabilir.

Çaydaki ana antioksidan EGCG, norepinefrin hormonunu parçalayan bir enzimi inhibe etmeye yardımcı olabilir.

Bu enzim inhibe edildiğinde norepinefrin miktarı artar.

Bu hormon, sinir sistemi tarafından yağ hücrelerine bir sinyal olarak kullanılır ve yağları parçalamalarını söyler. Bu nedenle, daha fazla norepinefrin, yağ hücresine daha güçlü bir sinyal gönderilmesine ve daha fazla yağ parçalanmasına yol açar.

Kafein ve EGCG (ikisi de doğal olarak yeşil çayda bulunur) aslında sinerjik bir etkiye sahip olabilir, çünkü kafein aynı yolda başka bir basamağı arttırır.

Sonuç, yağ hücresinin kan dolaşımına salınan daha yağ dökmesi ve kas hücreleri gibi buna ihtiyaç duyan hücreler tarafından enerji olarak kullanılmaya başlamasıdır.

Yeşil çaydaki maddeler, yağ hücrelerinin yağları parçalamasını söyleyen hormon seviyelerini artırır. Bu, kan dolaşımına salınan yağları enerji olarak kullanıma açar.

Yeşil Çay, Egzersiz Sırasında, Özellikle Yağ Yanmalarını Artırır

Neredeyse her ticari kilo kaybı ve yağ yakma ekinin etiketine bakarsanız, şurada bir çeşit bileşen olarak çay çeşitleri bulacaksınız.

Yeşil çay , özellikle egzersiz sırasında yağ yakma oranını arttırmak için defalarca gösterilmiştir.Bir çalışmada, yeşil çay özütü alan ve egzersiz yapan erkekler, takviye almayan erkeklerden% 17 daha fazla yağ yaktı. Bu çalışma, yeşil çayın egzersizin yağ yakma etkilerini artırabileceğini önermektedir.

8 haftadır devam eden bir başka araştırmada, hem yeşil çay hem de egzersiz sırasında ve dinlenme sırasındaki yağ yakma oranını arttırdığını gösterdi.

Bununla hemfikir olan birkaç çalışma var. Yeşil çay seçici olarak yağ yakmayı artırır, bu da uzun vadede vücut yağının azalmasına neden olabilir.

Bir dizi çalışma, yeşil çay özütünün yağ yakmayı artırabileceğini göstermektedir. Etki, egzersiz yaparken daha da kuvvetlidir.

Yeşil Çay, Metabolik Oranı Artırabilir ve Saatin Yakınında Daha Fazla Kalori Yandırabilir

İnsan vücudu sürekli kalori yakıyor.

Uyurken veya otururken bile, hücrelerimiz enerji gerektiren milyarlarca işlev görüyor.

Birkaç çalışma, yeşil çayın dinlenme saatiyse bile daha fazla kalori yakmamızı sağlayabileceğini öne sürüyor.

Çoğu araştırmada, bazı çalışmalar% 8 gibi yüksek bir artış göstermesine rağmen, bu yaklaşık% 3-4’lük bir artışa karşılık gelir.

Günde 2000 kalori yakan bir kişi için,% 3-4, yüksek proteinli bir diyetle tahmininize benzer şekilde günde 60-80 kaloriye kadar çıkıyor.

Çoğu çalışmanın süresi (1-3 gün) çok kısa olmasına rağmen, metabolizma artırıcı etkinin uzun vadede devam ettiğine dair bazı kanıtlar da bulunmaktadır.

60 obez bireyin yaptığı bir çalışmada, yeşil çay özü kullanan grup 3 ay sonra 7.3 lbs (3.3 kg) kaybetti ve 3 ay sonra günde 183 daha fazla kalori yaktı.

Bununla birlikte, tüm çalışmaların yeşil çayın metabolizmayı arttırdığını göstermediğini unutmayın. Etki kişiye bağlı olabilir.

Yeşil Çay, Otomatik olarak Daha Az Kaloriye Çıkar mı?

Yeşil çayın kilo vermeye yardımcı olmasının bir yolu iştahı azaltmaktır.

Bu , otomatik olarak, hiç çaba harcamadan, daha az kaloriye almamızı sağlayacaktır .

Birkaç çalışma, yeşil çayın iştah üzerindeki etkilerini inceledi, ancak çoğu çelişkili sonuçlar verdi.

Yeşil çayın gıdalardan aldığımız yağ miktarını azaltabileceğini düşündüren hayvan çalışmaları da var, ancak bu insanlarda doğrulanmadı.

Genel olarak, yeşil çay, etkilerini öncelikle “kalorileri artırarak” ortaya koyuyor … bizim daha fazla yağ yakmamıza neden oluyor, ancak gün boyunca ne kadar yiyecek yediğimiz konusunda belirgin bir etkisi yok gibi görünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )